Scădere în greutate dureri de spate


Orice greutate suplimentară în acest caz creşte presiunea exercitată la nivelul coloanei vertebrale.

DUREREA DE SPATE, UNA DIN CELE MAI FRECVENTE AFECTIUNI ALE SECOLULUI

Obezitatea este foarte rar singura cauză a durerii de spate, dar este frecvent un factor ce agravează o durere preexistentă. Valoarea exactă se calculează împărţind greutatea exprimată în kilograme la pătratul înălţimii exprimat în metri.

copilul obez pierde în greutate pierdeți în greutate pe cont propriu

O valoare între 25 si 29,9 relevă o persoană supraponderală, iar depăşirea valorii de 30 defineşte obezitatea. Cauzele durerii de spate în prezenţa obezităţii Multe dureri de coloană se agravează atunci când purtăm orice greutate la nivelul spatelui. O greutate în plus creşte stress-ul la nivelul segmentului afectat, care trebuie sa suporte toată această încărcătură adiţională.

Prof. Dr. Andrada Seicean, IRGH Cluj, despre tratamentul pancreatitei acute și cancerul pancreatic

Persoanele obeze au frecvent majoritatea grăsimii în exces dispusă în zona abdomenului. Această greutate excesivă dispusă frontal creşte presiunea la nivelul porţiunii inferioare a spatelui. Greutatea nu este distribuită uniform, şi prin urmare pot să apară contracturi şi dureri ale muşchilor spatelui, foarte asemăntoare celor care apar în cazul femeilor însărcinate.

Obezitatea si durerile lombare

Rezultatul este adeseori înclinarea anterioară a pelvisului şi accentuarea curburii coloanei lombare hiperlordoză. Postura are astfel de suferit şi poate să apară durere şi la nivelul porţiunii cervicale a coloanei.

  1. Obezitatea si durerile lombare
  2. Grăsimea corporală pierde într-o săptămână
  3. Trebuie sa slabesc pentru a scapa de durerile de spate?

Sedentarismul, care este un factor de risc pentru obezitate, creşte la rândul lui incidenţa durerilor de spate. Persoanele obeze nu fac exerciţii la fel de des comparativ cu persoanele normoponderale, frecvent din cauza oboselii care apare mai rapid şi datorită dificultăţilor de respiraţie.

Generalitati

Această lipsă de exerciţiu contribuie la slăbirea tonusului şi reduce stabilitatea la nivelul muşchilor spatelui, care nu au aceeaşi rezistenţă la stress sau durere precum muşchii puternici, sănătoşi.

Muşchi bine dezvoltaţi şi antrenaţi protejează discurile intervertebrale şi cresc capacitatea de încărcare şi rezistenţă a coloanei vertebrale.

Obezitatea agravează aproape toate tipurile de durere de spate. Poate fi şi cauza primară a unor dureri musculare, în special din regiunea inferioară a spatelui.

Alege sectiunea

Kilogramele în plus contribuie la accelerarea degenerării discurilor intervertebrale, asociază o incidenţă crescută a heniilor de disc, favorizează apariţia osteoporozei şi sunt una din cauzele principale ale fracturilor de stress vertebrale la vârstnicii obezi.

Un studiu efectuat la Spitalul de Copii Montefiore din New York a demonstrat o tendinţă de creştere a leziunilor coloanei vertebrale la copiii cu un BMI crescut. Deşi durerilor de spate la copii le sunt atribuite de obicei cauze musculare, acest scădere în greutate dureri de spate aduce în discuţie o afectare a discurilor intervertebrale. Cu alte cuvinte, există o relaţie strânsă între un BMI crescut suprapondere sau obezitate şi incidenţa afecţiunilor lombare la copii.

pierd in greutate cand mananc zahar trebuie să slăbești în 4 săptămâni

Situaţia poate deveni o problemă importantă de sănătate publică, având în vedere costul tratării acestei boli, care afectează calitatea vieţii adulţilor şi reduce abilitatea acestora de a fi productivi. Recomandări pentru durerea de spate cauzată de obezitate Obezitatea este un inamic demn de luat în seamă, pentru că ea reduce atât cantitatea, cât şi calitatea zilelor care ne rămân de trăit. Pe lângă riscul crescut de durere la nivelul spatelui, incidenţa crescută de boli cardiace, hipertensiune arterială, diabet, accident vascular cerebral, litiază biliară, cancer de colon şi alte probleme importante de sănătate, toate asociate obezităţii, ar trebui să ne pună in gardă.

fluctuații la scară pierdere în greutate slabire 20 kg

Cel mai bun lucru pentru spate şi pentru sănătate în general, este scăderea în greutate prin reducerea aportului şi reeducarea obiceiurilor alimentare, dar şi prin exerciţii fizice efectuate în mod regulat. Pentru a preveni apariţia durerilor de spate: — Duceţi o viaţă activă, mergeţi pe jos, plimbaţi-vă, sau, dacă e posibil, scădere în greutate dureri de spate înot sau aerobic.

Meniu cont utilizator

Astfel puteţi adopta în fiecare zi posturi şi mişcări care solicită mai puţin coloana vertebrală şi muşchii. Muşchi abdominali puternici, alături de muşchi ai spatelui sănătoşi, reduc incidenţa durerilor de spate. Durerile acute de spate sunt cauzate frecvent de obiceiuri posturale deficitare. În acest caz, durerea poate fi îndepărtată cu ajutorul exerciţiilor.

Sfatul Medicului Durerile in zona lombara la persoanele supraponderale Asocierea dintre obezitate si durerea de spate este de mult timp subiect de discutie intre cercetatori. Pe de o parte sunt cei care considera ca mecanismul cauza-efect este stabilit clar: excesul de greutate determina o presiune crescuta la nivelul bazinului si a coloanei vertebrale, in special in zona lombara, declansand astfel durerea cronica de spate. Pe cealalta parte, sunt cercetatorii care considera ca mecanica corpului este o explicatie mult prea simpla pentru o afectiune ce difera foarte mult de la o persoana la alta si chiar in aceeasi grupa de varsta, sex, tip de corp. Din punct de vedere statistic, pare sa fie o legatura de necontestat intre greutate si durerea de spate.

Iată de pilda două exemple simple şi eficiente totodata: Exerciţiu nr 1: Aşezaţi-va pe podea cu ambele picioare întinse pe toată durata acestui exerciţiu. Încercaţi să vă atingeţi degetele de la picioare cu ajutorul degetelor de la mâini.

arzător de grăsimi cu lipide zero cum să slăbești în timp ce rămâi sănătos

Repetaţi de 10 ori. Exerciţiu nr 2: Întindeţi-vă pe spate cu genunchii îndoiţi.

Afectiuni ale spatelui afectate de obezitate

Sprijinindu-vă pe palme şi picioare, ridicaţi pieptul. Menţineţi poziţia 20 de secunde, apoi relaxaţi-vă. Repetaţi exerciţiul de 5 ori.